AD2

الجمعة، 10 نوفمبر 2017

أيتها الغائبة


مساء الخير أيتها الغائبة الحاضرة ..
أخبارك ايه وانتي بعيدة.. اما بعد..
الدنيا من غير حزينة .. الدنيا من غيرك سكون .. غيابك بيثبت حضورك.. وانتي لساكي عنيدة.. وانتي لساكي حبيبة.. سايبة طيفك ليه معايا.. سايبة صورتك ف المرايا.. سايبة همسك ف المنام... سايبة ذكرى حلوة ف كل غنوة عاشت موقف معانا.. بعدتي ليه وسبتي قلبي.. زي طفل عمال بيبكي.. طفل تاه جوه قلبك.. ولما إتعود حنانك.. فجأة غبتي..
غبتي.. وغيابك بيثبت حضورك ف كل يوم وكل لحظة.. غبتي انتي، وبعدتي بس انا منستش.. بيقولوا كتر البكا بيعلم القلب الجفا.. وانا من كتر ما بكيت.. حنيت.. قلبي خايب .. قلبي خاين ، خاني مع أول غياب ليكي ورغم انك مشيتي .. مش راضي يبطل حنين .. بيحن لناس اصلاً مش بتفكر فيه .. وكل ما يزيد غيابك.. يزيد حضورك..
مين اللي قال ان الوقت بينسي .. ؟! كل اللي قالوا نسينا منسيوش ..كل الحاجات العكس بعضها بتقوي بعضها .. ودي عظمة الأضداد .. يعني .. ؟!! يعني لما أقول انا نسيتك ابقى منستكيش .. أنا فاكر أيام بالملي .. أنا فاكر كل التفاصيل ..
بعد فترة من الغياب .. بحاول أتعايش بقى واقعد مع ناس .. سماع اسمك ولو صدفة ف حديث عابر ،له وقع غريب ف نفسي .. بحس برعشة من جوه .. وفجأة كل الكلام يصبح تراتيش .. وكل اللي حواليا يبقى ضباب .. وفجأة كل اللمة تبقى مفيش .. وأغوص ف عالم تاني .. كله خيال وسراب .. كله أنتي .. ولما أفوق من تاني ،ألاقيكي مش جمبي .. ألاقيكي لسه بعيدة ... !!

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق